סדנת מפתח – איך נחלצים מרגע מבהיל (חט”ב)

הצעה להקניית עקרונות המוגנות:

את נסיכה בארמון של בית יעקב
אסור לאף אחד לעשות לך רע!
ואם פתאום מרגיש לך לא טוב
את יודעת איך קוראים לעזרה
מ – פ – ת – ח

מדליקים במוח נורה אדומה
פותחים את הפה וצועקים “לא” או “די”
תמיד מתרחקים במהירות עצומה
חייבים לספר למישהו אחראי!

פעילות:
מ – בתחום זה נעסוק בשאלות הבאות:
• מהי נורה אדומה?
• האם יודעים את כל הפרטים?
• איפה בגוף מרגישים כשבמח נדלקת נורה כזאת?
הפעילות מתבצעת על גבי משטחים עגולים בצבעי הרמזור.
אדום – נורת אזהרה, ירוק – אין סכנה, צהוב – התלבטות.
בהתאם לרמת הגיל מעלים סיטואציות שונות וכל בת נעמדת על המשטח שמבטא את תחושותיה. רעיונות לסיטואציות ניתן לקבל דרך המייל של שכם.

פ – בתחום זה נעסוק בשאלות הבאות

  • מתי צועקים ?
  • ואם מתביישים לצעוק ?
  • ואם יצעקו עלינו כשנצעק ?
  • למי צועקים ?

חשוב לקיים דיון עם הכיתה. מתנסים ביכולת לצעוק בשלבים הבאים מצרפים תנועות וכדו’, בהתאם לרמת הגיל.

 

ת – בתחום זה נעסוק בשאלות הבאות

  • לאן מתרחקים?
  • מה עושים אם הרגליים לא זזות?
  • אם לא מרשים לנו ללכת?

הפעילות מתבצעת באופן פרטני בהנחיית המורה על פי מפת דרכים.

 

ח – בתחום זה נעסוק בשאלות הבאות

  • איך בוחרים אדם אחראי?
  • איך מרגישים בטוח שלא יספרו מה שסיפרתם?
  • אם לא יוצאות מילים מה כדאי לעשות?
  • כשהמח אומר תשמרי את זה בסוד, איך מבחינים בין סוד טוב לסוד רע?
  • מה עושים כשזה “לשון הרע?”

סיום: כל בת מקבלת מפתח + ממ.

 שכ”ם עומדת לרשותכם למגוון של פעילויות שאפשר לעשות בכיתה כדי להטמיע את ארבעת היסודות.

השארת תגובה